Relax

21 juli 2016 - Melaka, Maleisië

Vandaag stond in het teken van gedwongen rustig aan doen.
We zijn namelijk de grens overgegaan van Singapore naar Maleisië. De rit zelf naar Malacca stelt weinig voor. Mooi uitzicht, veel groen, chille bus... In 3 uurtjes moest het te doen zijn. Nou dat werden er 4 en een half. Bij de douane werd rustig gewerkt. Eerst een megawatt rij voor de paspoorten, daarna weer in de bus om er daarna weer uit te gaan voor de volgende paspoort controle en bagage check. Dit alles in de zinderende hitte.
Ik begrijp steeds beter waarin iedereen rustig aan doet.
Malacca is een prachtig stadje met veel geschiedenis. Gezien de 'strijd' die wij in ons gezin altijd voeren over welk land beter is, was dit een geslaagd bezoek. De Nederlandse invloeden op Malacca waren beduidend beter dan de Engelse. Hoe kan het ook anders.
Heerlijk gegeten bij een authentiek plekje aan de rivier.
We verblijven in een Boutique Hotel met four-poster bed. Ff relaxen en genieten van de luxe voor we naar Kuala Lumpur door gaan.