George town adventures

2 augustus 2016 - George Town, Maleisië

Aangekomen in George Town eerst op onderzoek uit. Waar zitten we. Op zondag en maandag is er blijkbaar bar weinig te doen hier. Veel gelopen in de old town in de zinderende hitte. Het openbaar vervoer lijkt lastig. Gisteren veel moeite gedaan om naar botanische tuinen te komen. Er staat hier niets aangegeven. Thank God for Google Maps.
Na een wandeling van een uur, al zwetend, het toch weten te vinden. Mooi park met veel bloemen, waar we meteen door een grote komodo veraan de stuipen op het lijf werden gejaagd. Fijn, dat was ook meteen de grootste. De volgenden waren gelukkig wat kleiner. De apen zijn redelijk brutaal hier, dus het is oppassen dat je geen eten of flesje drinken in je handen hebt, want dat wordt geheid gejat door hen. In de vijvers zwemmen veel turtles waarvan er sommigen zelfs zilver van kleur zijn.
Dit uitstapje werd gevolgd door wat retail therapy voor Robyn. Die begon ontwenningsverschijnselen te vertonen en moest geld uitgeven. Gelukkig waren de winkels weer open en was er een grote shopping mall op weg terug naar het hotel.
Vandaag trekking gedaan door het National Forest naar Monkey Beach. Dit was nog een groter avontuur dan in de jungle van Taman Negara. Hier was geen pad om te volgen, letterlijk door het oerwoud vasthoudend aan bomen en stenen. Wadend door riviertjes en klimmend over landslides. Spannend en zwaar maar erg de moeite waard. Gelukkig hadden we een boot terug geregeld. Dat was een stuk makkelijker en sneller.
Eerste indruk van George Town was wat minder omdat alles dicht is hier. Daar moeten wij westerlingen weer aan wennen. Maar de ligging en de natuur maakte ook dit weer een top plek om geweest te zijn. Morgen door naar onze laatste stop, Langkawi.