Cameron Highlands

29 juli 2016 - Cameron Highlands, Maleisië

Na een rit de bergen in, zijn we beland in Cameron Highlands. Genoemd naar William Cameron en Engelse ontdekkingsreiziger. Thatched housing and tea zijn big hier. De theeplantages zorgen voor 820.000 koppen thee per dag. Niet niks. Tony drinkt er zo'n 5/6 per dag. Dus deze plantages zorgen ervoor dat 120.000 Engelsen niet uit drogen.
Naast thee worden hier ook aardbeien geplant en bloemen. Hemels voor Engelsen hier dus. Vooral als je bedenkt dat het hier niet warmer dan 22 graden wordt en er rond 4 uur 's middags altijd een Engels buitje valt.
De grootouders en moeder van Tony hebben hier vroeger gewoond. Thuis komen dus voor hem.
Het hotel is lekker luxe. Goede douches, lekkere bedden, schoon. Heerlijk na de jungle.
Westers eten ook niet mis na al die rijst en noodles.
Wat zijn we toch rijk.

1. Roelf Folkersma:
    30 juli 2016
    Ella volgens mij leef jij van hotel naar hotel terwijl de anderen enorm genieten van wat er allemaal te beleven en te zien ach zo heeft iedereen een leuke vakantie. IK vind de verslagen die je telkens weer schrijft leuk
  2. Marja:
    30 juli 2016
    Wat leuk dat de grootouders van Tony daar gewoond hebben. Dat lijkt me heel speciaal voor hem.Lekker ook die thee. Enjoy