First Impression

23 juli 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gistermiddag aangekomen in Kuala Lumpur. Lekker in een tropisch buitje met het openbaar vervoer naar China Town. Geen idee waar het hotel is dus een uitdaging om het te vinden. Ik weet nu dat een regenjas niet helpt tegen een bui hier. Je zweet nl. hard dat het net zo nat wordt in de regenjas als er buiten. Hotel gevonden. Eerst douchen, dat snap je.
Daarna eten. Volgens vriendin Alice, moet dat op straat want dat is het beste. Inderdaad verrassend goed gegeten voor vrijwel geen geld. En.... we leven nog.
Het valt de kinderen op dat er veel bedelaars zijn. Keerzijde.
Vandaag vroeg op naar Batu Caves. Prachtige grot met enorm beeld van Lord Subramaniam, oftewel Murugan voor intimi, ervoor. Imposant. Connor omschrijft het als heel mooi. "Jammer dat ze al die winkeltjes en vuilnisbakken zelfs in de grot neergezet hebben".
Dark Caves waren donker, maar pik donker, ik-zie-geen-hand-voor-ogen donker. Vleermuizen en megawatt grote duizendpoten maakten dit ronduit eng. Sprong spontaan in de armen van onze gids bij het zien van een kakkerlak. Vrouwelijke gids. Ze schrok zelf ook.
Vanmiddag Bird Park gedaan met Connor en Caitlin. Hier is de voor ons gewone boerderijhaan bijzonder: the jungle rooster! Verder prachtige vogels gezien. Nu lekker weer eten op straat. Alice je mag trots zijn!

1. Annemiek:
    23 juli 2016
    Prachtige foto's weer!
    Dapper dat jullie die grotten in gingen.
    Waar gaat de tocht hierna naar toe?
  2. Marja:
    23 juli 2016
    Wat een stoere foto van jullie.
    Eng hoor die grotten. Ja lekker hè het streetfood, daar kan de FEBO nog veel van leren. Hoop snel weer spectaculaire verhalen te lezen.
    Veel plezier☀️